Skinnfell

 


Skinnfell, 2024.
Syet af 4 alungarvede skind, trykt med tekstilsværte.


Processen:

I Norge har man tradition for Skinnfell (sengetæpper sammensyet af fåreskind, med trykte motiver - ofte en bryllupsgave) og da min kæreste og jeg planlægger bryllup i år og Fosen Folkehøgskole udbyder garvekurser, besluttede vi os for at fremstille en 4-skinds-fell.


Skindene blev skrabet for fedt og hinder, hvorefter jeg alungarvede dem, blødgjorde dem og syede dem sammen med traditionel skinnfellsøm. 
     
 

Herefter udarbejdede og trykte jeg sammen med min kæreste Emil Underbjerg et design, der både trækker på traditionel symbolik og Emils stil indenfor linoleumstryk.

 Her er det næsten færdige resultat - der mangler blot lidt touch ups af trykket og påsyning af en såkaldt brudekant.



Kommentarer

Populære opslag